maanantai 11. huhtikuuta 2016

Messut & tapahtumat



-5-
Placeholder image

#Ripustusratkaisut
- Erillaisilla ripustustekniikoilla saa aikaan kolmiulotteisuutta.
Lamppujen ja tavaroiden ripustusratkaisuja on monia.
Tasaisessa rivissa samalla korkuudella tai eri tasoissa olevat ja eri korkuudella sijaitsevat.
Jos messuosasto on pieni niin ripustaminen on oiva keino käyttää tila hyödyksi.




#Valaistus
- Messuosastolle voi suunnitella eri valastusmenetelmiä.
Katosta roikkuvia lamppuja, led valoja, messuseiniin upotettuja valoputkia yms.
Valaistuksella voi tuoda esiin haluamisia puolia messuosatolla tai tuotteita.
Huomion saa herätettyä esim valokyltillä tai erivärisillä led valoilla.


#Matot
-Messumattoja saa tilattua monista eri paikoista.
Mattoja saa eri väreinä ja tilauksella saa siihen jonkun kuvionkin.
Messumattoja on väliaikaseen käyttöön tai useimpiin tilaisuuksiin tarkoituksellisia.
Matoissa on eri kiinnitysmenetelmiä esim. heikkoliimateipperillä, jos teipin ja teippiliinan poisto on tärkeä.


#Teippaukset
- Teippauksilla saa mainostettua liikeideaa ja liikettä ylipäätänsä.
Teippauksia saa autoihin, seiniin, pöytiin yms.

#Säilytys
-Meissuilla säilytystilat ovat tärkeitä.
Ja onko ne esillä vai jossai sivumalla.

#Siivous
-Messuosaston tilauksessa kannattaa kysellä onko jälkisiivous omilla kontilla vai tuleeko kenties joku siivouspalvelu hoitamaan hommat.
Kysele myös onko messupaikassa siivouskoppia/siivoustarvikkeita tms jos tulee kesken messuja jotain vahinkoja.

6

Placeholder image

#Tunnistettavuus
-Tunnistettavuus on yksi tärkeistä messuosaton elementeistä.
Tunnistettavuutta voi tuoda esiin logoilla, slouganeilla, väreillä, kuvilla yms.

#Elämäykselliseyys
- Elämyksellisyyksia saa tehtyä asiakkaalle omalla asenteella.
Ja tavalla myydä/mainostaa liikeideaa.
Ja tapaa tuoda tuotetta/ palvelua esille.

#Värit
- Eri värit tuo esiin eri asioita joten ne pitää huomioida messuosaton sunnittelussa.
Mitä messuosastosi sisältää kannattaa sen mukaan alkaa miettiä värikarttaa.
Perus valkoiset jollain huomio seinällä on yksi tavallisimmista osastoista.
Sillä saa aikaan hillityn, mutta huomioivan osaston.
Värit herättää huomiota, mutta pitää muistaa missä menee raja.
Värikartaa kannattaa laittaa ainakin logossa tms esiintyvät värit, jotta se toisi sitä tunnistetavuutta.
Värejä ei tarvitse olla paljoa jos tuotteet tuovat sen itsestään esiin.


#Houkuttelevuus
- Houkuttelevuutta voi tuoda monella eri tavalla esiin.
Houkuttelevuutta kannattaa miettiä asiakasryhmän pohjalta.
Esim, aikuisilla ja lapsilla on eri houkuttelevuus tavat.

#Ensivaikutelma
- Hyvän ensivaikutelman voi tehdä positiivisella asneteella ja rennolla tunnelmalla.
Osaston ensivaikutelmaassa kannattaa huomioida messuosaston siisteys ja järjestelmällisyys.

#Materiaalit
- Materiaalit kannattaa valita laatuhintasuhteen perusteella.
Materiaalin pitää kestää kuljetusta, siirtelyä, purkua, kasaamista yms.
Materiaalin valinnassa pitää katsoa niitten syttymisvaara ja muut tapaturmiin liittyvät asiat.

7

Placeholder image

#Pukeutuminen
- Siisti ja yhteneväinen pukeutuminen on messuilla yleistä.
Joko siisti asu tai asuste missä on yrityksen logo, slougan tms.
Tilaisuuden mukaisesti kannattaa pukeutua ja jos on jokin tietty pukukoodi.




#Jaettavat materiaalit
- Logolla varustetut karkit, huulirasvat, täytekynät, pinssit yms ovat oiva keino mainostaa yritystä.
Pienet ja mukaan menevät asiat on helppo jakaa ja kantaa.
Esitteet, käyntikortit yms ovat myös tärkeänä osana jaettavana materiaalina, koska silloin tietää mistä on kyse ja mihin ottaa yhteyttä.
Jattavaa materiaalia kutsutaan myös nimellä give away.



#Messukalusteet
- Messukalusteiden kannattaa olla helposti siirrettävät ja messutilaan sopivat.
Käytännölliset ja pieneen tilaan mahtuvat kalusteet ovat hyviä.



#Henkilöstön valmennus
-Henkilöstöä pitää valmentaa niin sosiaaliseiden taitojen kanssakäymisen kanssa kuin myytävän tavaran/palvelun sisällön esittely ja tiedotus.

#Tarjoilut
- Tarjoilua kannattaa taas miettiä asiakasryhmän ja tapahtuman perusteella.
Jotain pientä ja helppoa.



#Suurkuvat
-Suurkuvat herättävät huomiota ja niillä pystyy kertomaan messuosaston sisällöstä paljonkin.
Sillä pystyy mainostamaan myytävää palvelua/tavaraa/asiaa.
Tai sillä pystyy luomaan yleistä tunnelmaa ja jotain potkua messuosastoon


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti